Wat gaan we doen

Wij organiseren jaarlijks een aantal terugkerende evenementen met impact

• Beursvloer Dordrecht
• Workshops en presentaties
• Leergang sociaal ondernemen

Workshops en presentaties

Dinsdag 21 juni 2022

Inspiratiebijeenkomst in de stad

Ondernemers met impact hebben een breder doel voor ogen dan alleen het maken van winst. Impact voor mens, maatschappij en milieu speelt evengoed een rol. De laatste jaren is deze ontwikkeling sterk in opkomst, maar waar vond het zijn oorsprong? En wat verstaan we er nu onder? Tijdens de inspiratiebijeenkomst is er aandacht voor dit thema, met voorbeelden van vroeger en nu.

Sprekers zijn onder andere Jan van der Mast en Marc Gelissen. Van der Mast is toneel- en romanschrijver neemt ons mee terug in de tijd naar de eerste ondernemers van Nederland: Jacques en Agneta van Marken: pioniers in hun tijd en grondleggers van ons sociale stelsel. Gelissen is oprichter van het softwarebedrijf Bizzomate. Met een duidelijke visie is vanaf het begin gewerkt aan een bedrijfscultuur met ruimte voor ontwikkeling als professional en als mens.

Deze inspiratiebijeenkomst is een initiatief van HBO Drechtsteden met medewerking van o.a. Stichting MBOD.

Aanvang 20.00 uur • Energiehuis Dordrecht

Meer informatie en aanmelden

Maandag 4 juli 2022

Broodje Impact,
een heerlijke hap inspiratie!

Wilt u als ondernemer iets extra’s betekenen voor de samenleving? Zoekt u ideeën om (meer) te ondernemen met positieve maatschappelijke impact? Kom dan naar onze lunchbijeenkomst Broodje Impact. Tijdens het eerste Broodje Impact spreekt Madhu Mathoera. Inspiratie gegarandeerd.

Meer informatie en aanmelden

Leergang sociaal ondernemen

Start 26 augustus 2022

Leergang Sociaal ondernemen

‘Verbeter de wereld begin een bedrijf’

Samen met HBO Drechtsteden organiseren we een zeer inspirerende leergang sociaal ondernemen.

De weg naar sociaal ondernemerschap is een traject van toewijding, creativiteit en ondernemerschap. Dat is nodig om succesvol te zijn. Onderweg komen er veel vragen op je af. Hoe bouw ik een gezonde organisatie? Hoe creëer ik een haalbare businesscase? Waar vind ik mijn klanten en hoe vertel ik ons verhaal? Kortom: hoe start ik een bedrijf en doe ik iets goeds voor Dordrecht en/of de regio?

Deze leergang is interessant voor iedereen die van zijn initiatief om iets voor de samenleving te betekenen een gezonde onderneming (organisatie) wil maken. Zoals sociaal ondernemers, wijkorganisaties, initiatiefnemers van sociale en duurzame projecten, burgerinitiatieven en ondernemers die met het gedachtegoed van sociaal ondernemerschap aan de slag willen.

Tijdens de expertmeetings ontmoet je (sociaal) ondernemers die al succesvol zijn en je graag met advies bijstaan. Erg interessant en goed voor je netwerk.

Deze leergang organiseren wij in het najaar (augustus t/m november). Je hebt geen specifieke vooropleiding nodig. Enige ervaring met (sociaal) ondernemen of projectmatig werken is wel gewenst.

Meer informatie en inschrijven

Beursvloer Dordrecht

De (maatschappelijke) Beursvloer Dordrecht koppelt bedrijven uit Dordrecht die maatschappelijk betrokken zijn of invulling zoeken voor hun werknemersvrijwilligerswerk of SROI aan maatschappelijke organisaties uit Dordrecht met een hulpvraag.

Vraag en aanbod bestaan uit expertise, materialen, faciliteiten, netwerk openstellen en helpende handen. Op de Beursvloer mag geen geld worden gevraagd of gegeven. De maatschappelijke organisatie levert op haar beurt als dank voor het aanbod van het bedrijf een creatieve, ludieke of gezellige tegenprestatie. Zo ontstaat er een samenwerking waar beide partijen baat bij hebben.

Naar de website