Broodje Impact

Met de smaak van zomer, vakantie en buiten zijn.

Zo net voor de vakantie luiden we niet alleen een inspirerend verhaal in, maar ook het ontspannen zomergevoel. Op 8 juli ben je te gast op het Dordtse boerenerf van Jan Willemsens om te ontmoeten, te lunchen en inspiratie op te doen tijdens Broodje Impact!

Trek in zo’n heerlijke hap inspiratie?

Aanmelden: info@stichtingmbodordrecht.nl.
Bellen of appen: Mariska Wagner | 06 20 63 47 73.

We trakteren op een verrassend broodje! Neem gerust je collega’s mee.

Dat is SUNT!

Jaarlijks haalt de helft van de 150 miljard bananen de supermarkt niet; omdat ze te klein, te groot, te rijp of te groen zijn. ‘Wat een verspilling’, vond marketeer Laura Hoogland. Reden om een bedrijf op te richten. Met SUNT produceert en verkopen Laura en haar team bananenbroden gemaakt van afgekeurde bananen. Begonnen in haar eigen keukentje met een paar broden, liggen nu de bananenbroden van SUNT bij 700 verkooppunten en verkoopt SUNT ook andere producten die voedselverspilling tegengaan, zoals ‘retelekkere granola’, gemaakt van de kontjes van bananenbrood. Ondertussen worden 300 ton bananen per jaar ‘gered’. De teller voor 2024 staat op 7 miljoen bananen en het einde is nog lang niet in zicht.

8 juli 2024
12.00 – 13.30 uur

De Witt
Willemsens Landbouw, Dordrechtseweg 100 – Dordrecht

Lunchen moet je toch!

Benieuwd naar de passie, de missie en het ‘hoe dan?!’ van SUNT, Tom van Hees inspireert!

Tom van Hees is een handelsman pur sang en heeft bakken ervaring in de internationale voedingsindustrie. Voor hij ‘bananenman’ werd, lag zijn hart in de avocado industrie. Het type groente of fruit kan wisselen, maar duurzame impact maken is voor Tom de rode draad door zijn carrière. Hij is commercieel eindverantwoordelijke voor zowel consumentenmerk SUNT als The Banana Factory en zet zich in om voedselverspilling in de bananenketen te verminderen door én bananenpuree te vermarkten én de markt kennis te laten maken met innovatieve, lekkere bakkerijproducten op basis van banaan.

Broodje Impact is een initiatief van Stichting Maatschappelijk Betrokken Ondernemen Dordrecht en het WerkgeversServicepunt Drechtsteden.