Ons team

Een klein team met groot enthousiasme, dat zijn wij. Altijd betrokken, steeds op zoek naar verbinding. En we werken snel en resultaatgericht. Daarbij beschikken we over een heel breed netwerk, onder zowel het bedrijfsleven als maatschappelijke organisaties. Per project zoeken we de juiste mensen bij elkaar. Van de belangrijkste stakeholders krijgen we veel vertrouwen. Hierdoor kunnen we gezamenlijk met daadkracht het verschil maken voor de regio.

Mariska Wagner

Coördinator Stichting Maatschappelijk Betrokken Ondernemen Dordrecht

mariska@stichtingmbodordrecht.nl
T 06 20 63 47 73

Dankzij haar creatieve energie beweegt er veel in de regio

Haar liefde, vertrouwen en grootste competentie liggen in het bevorderen van samenredzaamheid. Dat ontdekte Mariska toen zij in Dordtse aandachtswijken werkte. In een samenleving, hoe groot of klein ook, zijn er mensen die op zijn tijd steun, een zetje of gewoon een kans nodig hebben. Om vervolgens op hun beurt hun bijdrage te kunnen leveren. Deze gedachte staat aan de basis van haar werkzaamheden voor de stichting. Mariska vindt het een voorrecht dat ze is geboren in een land van rijkdom, dat ze gezond is van lijf en geest en dat ze haar talenten kon ontwikkelen. Dit privilege zet zij graag in voor de samenleving.

Mariska volgde de sociale academie en werkte daarna in het bedrijfsleven. Tot zij na een bezinningsmoment besloot haar kennis en ervaring in te zetten in het sociale domein. Back to her roots. Haar kracht is mensen samen te brengen rond een thema. Om concepten en mogelijkheden te zien als mensen, ideeën en synergie samenkomen. En om dit vorm te geven, vanuit de wens dat het een ieder beter gaat. Mede dankzij haar creatieve energie beweegt er veel in de regio.

Jan-Dirk Costeris

Coördinator Stichting Maatschappelijk Betrokken Ondernemen Dordrecht

jan-dirk@stichtingmbodordrecht.nl
T 06 53 23 06 99

Vanuit verbinding ontstaan zo de mooiste resultaten

Gelijke kansen voor iedereen. De situatie voor arme mensen verbeteren. Zorgen voor de ruimte en faciliteiten, zodat iedereen iets van zijn leven kan maken. Daar zet Jan-Dirk zich graag voor in. Klopt, hij is een idealist. Maar ook een nuchtere realist, die blijft focussen op het doel. Hij is creatief en zoekt telkens de verbinding. Tussen grote organisaties en individuen. Tussen professional en vrijwilliger. Tussen traditioneel vakmanschap en innovatieve ideeën. Tussen de hulpvraag van de een en de aangeboden hulp van de ander. Daarbij zet hij het resultaat altijd voorop.

Jan-Dirk heeft veel ervaring in projectmanagement en wijkgericht werken, en behaalde een master in veranderingsmanagement. Hij houdt ervan abstracte zaken concreet te maken, te zorgen dat er werkelijk iets gebeurt. Vanuit verbinding ontstaan zo de mooiste resultaten.

Selma Steenhuisen

Programmamanager Ondernemen met Impact

selma@stichtingmbodordrecht.nl
T 06 46 71 29 80

Inspireren en motiveren om het verschil te maken

Waar ondernemerschap en impact bij elkaar komen, voelt Selma zich als een vis in het water. Het liefst helpt ze bedrijven, maatschappelijke organisaties en sociaal ondernemers bij hun volgende impactvolle stap. De afgelopen drie jaar deed Selma dat voor de stichting met de leergang Sociaal Ondernemen, waar ze steeds groepen van 15 tot 20 sociaal ondernemers inspireerde om hun verdienmodel te versterken.

Nu zet Selma zich in om het netwerk Ondernemen met impact Drechtsteden uit te rollen.

Met veel plezier fietst ze naar alle afspraken toe. Daarbij komt het goed van pas dat ze eerder met zoveel verschillende (sociaal) ondernemers werkte. Haar kennis en ervaring als kwartiermaker van de Code Sociale Ondernemingen zet ze nu in om ondernemers te inspireren en motiveren om concreet het verschil te maken. Ook lokaal. Het aantal enthousiaste reacties groeit – en daarmee ook het netwerk.

Deborah Keijzer

Management assistent Stichting Maatschappelijk Betrokken Ondernemen Dordrecht

deborah@stichtingmbodordrecht.nl
T 06 57 53 60 34

Alles gebeurt vanuit een positieve energie

Toen Deborah de vacature van de stichting voorbij zag komen, wist ze meteen: dit is een organisatie waar ik gevoelsmatig achter sta en waarvan ik deel uit wil maken. Want alles gebeurt vanuit een positieve energie. Mensen verbinden, om samen weer andere mensen te helpen, de samenleving een stukje beter maken. Dat is in deze tijd erg kostbaar en daaraan wil zij graag bijdragen.

Deborah rondde de HBO-opleiding medisch secretaresse af en heeft een lading ervaring met administratief en secretarieel werk in verschillende organisaties. Dat komt goed uit, want de stichting is groeiende en zat echt te springen om een bevlogen collega als Deborah. Ze kijkt ernaar uit om mee te werken aan alle aankomende creatieve activiteiten en evenementen. Om zo op haar manier ook een beetje impact te maken op de regio.

Ons bestuur

Het bestuur bewaakt de missie, doelstelling en onze onafhankelijke positie. Samen met de coördinatoren bepaalt het bestuur de strategie en het beleid. De twee coördinatoren leggen verantwoordelijkheid af aan het bestuur.

Leen de Koning
Amega Groep

Cor Simons
Van Wijnen

Marco Behm
McDonald’s Dordrecht

Jessica van den Bosch
HBO Drechtsteden

Erna Reurink
ABN AMRO

Marcel Wilschut
Albert Schweitzer Ziekenhuis

Kees van Netten
Mee Vivenz

Partners

Onze partners zijn de bedrijven en organisaties die de doelstellingen van de stichting delen. Zij dragen financieel of in natura bij, zodat wij kunnen bestaan.

Onze gewaardeerde partners in 2022

• Confed
• Visser & Visser
• Stichting Kunstmin
• Gemeente Dordrecht
• WerkgeversServicepunt Baanbrekend Drechtsteden

Stakeholders

Onze stakeholders

• DOV
• Werkgevers Drechtsteden
• HBO Drechtsteden
• Albert Schweitzer Ziekenhuis

Samenwerking

Samenwerken doen we graag met elk bedrijf of elke organisatie die een bijdrage kan en wil leveren aan de doelstellingen van onze stichting. Per situatie of thema zoeken en benaderen wij bedrijven en organisaties. Steeds zorgen we voor verbindingen en oplossingen met als doel het maken van impact.

Franciska Fransen
Grafisch vormgever

Grafisch vormgever Franciska – beter bekend als Cis – werkt al jaren samen met Jan-Dirk en Mariska. Heeft de stichting aansprekende vormgeving nodig, dan is Cis al aan het ontwerpen. Van kaartje tot jaarverslag en van flyer tot website (tuurlijk, ook deze site): zij zorgt dat het creatief, kleurrijk en toegankelijk is. Cis en de stichting vullen elkaar goed aan en kunnen samen snel schakelen. Zij maakt hun ideeën en plannen graag mooi rond met vormgeving.

Wat Cis vooral waardeert in Jan-Dirk en Mariska, is dat het echte verbinders zijn. Kijk maar naar hun aanpak, iedereen telt mee bij ze. En bij elk evenement, elke activiteit is er iets creatiefs. Een bijzondere locatie, een muzikale verrassing, een onverwachte wending. Zodat je later nog denkt: jee wat was dat leuk. Van impact maken weten zij het fijne, en Cis draagt er graag aan bij.