Broodje Impact

Een heerlijke hap inspiratie!

Broodje Impact is in korte tijd ontmoeten, lunchen en inspiratie opdoen. En dat op maandag, een lekker begin van de week. Neem gerust je collega’s mee

Trek in zo’n heerlijke hap inspiratie?

Via info@stichtingmbodordrecht.nl kunt u zich aanmelden. Telefonisch kan ook bij Mariska Wagner via 06 20 63 47 73.

Wij zorgen voor lekkere broodjes!

Maandag 18 september 2023
12.00 – 13.30 uur

Schouwburg Kunstmin
Sint Jorisweg 76, Dordrecht

Laaggeletterdheid, daar heb je het niet over!
Het taboe eraf en maak het bespreekbaar.

Er zijn mensen die laaggeletterdheid jarenlang verborgen weten te houden en niet mee kunnen in deze (digitale) maatschappij. Dat brengt stress en schaamte met zich mee. Want wie vertelt een collega of zijn leidinggevende dat hij iets niet begrijpt? Of medewerkers die aangesproken worden op gedrag, die niet mee kunnen in het werktempo, terwijl ze mogelijk de werkinstructie écht niet begrepen hebben! Wellicht komt dat door een gebrek aan taal- of cijfervaardigheid. Welke signalen zijn er nog meer? Hoe creëer je een vertrouwelijke sfeer zodat laaggeletterdheid bespreekbaar is?

Cindy Wismeijer is trainingsacteur bij Hetsen & Visschers, Training en Acteursbureau

Tijdens Broodje Impact kruipt Cindy in de huid van een laaggeletterde en geeft je een kijkje in het leven van diegene. Waar loop je in het dagelijks leven en in het werk tegenaan? Welke signalen kun jij oppikken?  Hoe maak je het bespreekbaar als je denkt dat iemand moeite heeft met lezen en het begrijpen van jouw
gegeven informatie? Ga het gesprek aan!

Broodje Impact is een initiatief van Stichting Maatschappelijk Betrokken Ondernemen Dordrecht en het WerkgeversServicepunt Drechtsteden.