Leergang sociaal ondernemen – editie III

Verbeter de wereld, begin een bedrijf

Als sociaal ondernemer of maatschappelijk initiatief komt er veel op je af. Je zet je in voor het oplossen van een maatschappelijk probleem. Om zoveel mogelijk impact te kunnen maken, moet je bedrijf of organisatie gezond zijn en over de juiste tools beschikken.

Dus zoek je een passend verdienmodel, wil je een gezonde organisatie, netwerken en aansprekende marketing en communicatie om je klanten te vinden en te behouden? Dan is de Leergang sociaal ondernemen iets voor jou.

Het grootste verschil wordt ondernemend gemaakt

Sociaal ondernemen heeft bestaansrecht en groeipotentie. Daarom investeren Stichting Maatschappelijk Betrokken Ondernemen in Dordrecht en HBO Drechtsteden in de Leergang sociaal ondernemen. ‘Verbeter de wereld, begin een bedrijf’ nemen we letterlijk. Onder begeleiding van deskundige docenten en ondernemers werk jij tijdens 6 workshops en 2 sparringsessies aan de vorm en inhoud van je onderneming of organisatie.

Voor wie?

De Leergang is bedoeld voor (startende) sociaal ondernemers. Maatschappelijke initiatieven op zoek naar een gezond verdienmodel. En bedrijven die zich verder willen ontwikkelen in sociale doelstellingen. Je kunt je aanmelden als je een concreet idee hebt, waarmee je aan de slag wilt (of al bent) in de Drechtsteden.

Waar ga jij mee aan de slag?

• Ontwikkelen van je businesscase
  • Bouwen aan een gezonde organisatie
  • Succesvol formuleren van jouw boodschap richting klanten en opdrachtgevers
  • Bouwen aan je netwerk

Jouw investering?

Als je alles uit deze Leergang wilt halen, zorg dan dat je aanwezig bent op de lesdagen. Met toe­wijding om jouw idee/bedrijf verder uit te werken.
Per workshop en sparringsessie moet je rekenen op ongeveer twee uur voorbereiding. Voor deze Leergang betaal je de speciale prijs van 200 euro (de kostprijs bedraagt 800 euro dus je eerste winst is alvast binnen!).

Waar?

HBO Drechtsteden – Achterom 103 in Dordrecht

Interesse en aanmelden?

Mariska Wagner:
mariska@stichtingmbodordrecht.nl | 06-20634773

Vrijdag 26 augustus 2022

• Welkom en kennismaking
  • Programma en doelstellingen
  • Inleiding sociaal ondernemerschap

Vrijdag 9 september

• Aan de slag met Social Business Model Canvas

In de week van 12 september
Plannen

• Sparren met je coach: aanscherpen van je idee

Vrijdag 23 september 2022
9.30 – 12.30 uur

• Aan de slag met je verdienmodel
  • Je netwerk van stakeholders

Vrijdag 7 oktober 2022

• Verder uitwerken Social Business Model Canvas
    Financiers in kaart

In de week van 10 oktober 2022

• Sparren met je coach
    Aanscherpen van verdienmodel en verhaal

Vrijdag 21 oktober 2022

• Marketing en communicatie
  • Impact meten

Vrijdag 4 november 2022

• Workshop pitchen
  • Organisatie en evaluatie

Donderdag 17 november 2022
20.00 – 22.00 uur

• Pitch event in Kunstmin Dordrecht

“ Tijdens de Leergang heb ik mijn idee aangescherpt en verfijnd. Ik leerde hoe ik mijn bedrijf tijdens een pitch kan presenteren. Aan de feedback van de organisatie, de medecursisten en gastsprekers had ik veel. Verder heeft het mijn netwerk enorm uitgebreid en leverde het mooie, nieuwe opdrachten op.”

Alissa Beuk – Lilly’s Lunchbox (Winnaar pitch event Leergang sociaal ondernemen 2021)

Leergang sociaal ondernemen ‘Verbeter de wereld, begin een bedrijf’ is een initiatief van Stichting Maatschappelijk Betrokken Ondernemen in Dordrecht in samenwerking met HBO Drechtsteden.