Na de succesvolle editie van vorig jaar maakt Dordrecht zich op voor de Beursvloer 2018, dé gelegenheid voor het bedrijfsleven en de maatschappelijke organisaties om te ontmoeten, verbinden en slimme, succesvolle matches te maken.

Hoe werkt de Beursvloer?

Tijdens de Beursvloer gaan bedrijven in gesprek met stichtingen, verenigingen en burgerinitiatieven om te ontdekken op welk vlak ze – in ruil voor een tegenprestatie – in de specifieke hulpvraag kunnen voorzien. Dit aanbod kan bestaan uit menskracht, materialen, kennis en/of faciliteiten. Is er een match? Dan wordt deze ‘officieel’ vastgelegd.

Hoe werkt dat in de praktijk?

• Een muziekvereniging heeft lekkage in de repetitieruimte. Een bouwbedrijf komt dit repareren in ruil voor een optreden.
  • Een bedrijf heeft meubilair over, terwijl een sportclub hard toe is aan stoelen voor in de kantine. De medewerkers van het bedrijf krijgen in ruil een sportieve clinic bij de sportvereniging.
  • Een bedrijf levert 10 gebruikte laptops aan een stichting en krijgt in ruil een teamexperience ‘gezelschap voor dementerende ouderen’ met aansluitend een lunch.

Op de beursvloer is altijd een passende match te maken! Bekijk hier een filmpje met deelnemers van 2017 aan het woord.

Ook uw maatschappelijke betrokkenheid vergroten?

Meld u dan aan voor de Beursvloer Dordrecht op 12 november!

Bedrijven uit alle sectoren zijn welkom, laat ons weten wat u te bieden heeft door vandaag nog aan te melden, of contact op te nemen voor meer informatie.

Of kan uw stichting, vereniging of burgerinitiatief wel een steuntje in de rug gebruiken of simpelweg een duwtje in de goede richting of heeft u een heel concrete hulpvraag? Meld u dan aan:

Inspiratie andere Beursvloeren

Door heel het land vindt de ene na de andere Beursvloer plaats. Uiteraard kan ook Dordrecht niet achterblijven. Benieuwd hoe zo’n dag er uit ziet? Bekijk hieronder de aftermovies:
Eindhoven https://www.youtube.com/watch?v=GJhHIEoxhBA
Enschede https://www.youtube.com/watch?v=s5DJjKFfcCA
Pijnacker-Nootdorp https://www.youtube.com/watch?v=zQHApW0J6UE
Maastricht en Heuvelland https://www.youtube.com/watch?v=WuSPPZn3K8o

De Beursvloer wordt mede mogelijk gemaakt door:

Deelnemers vorig jaar – vraag en aanbod

Bedrijven en maatschappelijke organisaties die
hebben deelgenomen aan de Beursvloer Dordrecht 2017:

Wilt u contact opnemen met