Samen werken aan een sterker en socialer dordrecht

De officiële eindstand van het aantal matches Beursvloer Dordrecht 2018 bedraagt 239. En stiekem druppelt het nog door.
Dat vertegenwoordigt een maatschappelijke waarde van € 210.000 aan uren, materialen en faciliteiten die Dordtse bedrijven beschikbaar stellen aan maatschappelijke organisaties. Een inspirerende en meer dan geslaagde avond waar vraag en aanbod samen kwamen met als doel bij te dragen aan een betere samenleving.

Voor een indruk van Beursvloer Dordrecht en de daar gesloten matches: https://youtu.be/Jy_QKjoPYKA

Hoe werkt de Beursvloer?

Tijdens de Beursvloer gaan bedrijven in gesprek met stichtingen, verenigingen en burgerinitiatieven om te ontdekken op welk vlak ze – in ruil voor een tegenprestatie – in de specifieke hulpvraag kunnen voorzien. Dit aanbod kan bestaan uit menskracht, materialen, kennis en/of faciliteiten. Is er een match? Dan wordt deze ‘officieel’ vastgelegd.

Hoe werkt dat in de praktijk?

• Een muziekvereniging heeft lekkage in de repetitieruimte. Een bouwbedrijf komt dit repareren in ruil voor een optreden.
  • Een bedrijf levert 10 gebruikte laptops aan een stichting en krijgtin ruil een teamexperience ‘gezelschap voor dementerende ouderen’ met aansluitend een lunch.
  • Een bedrijf heeft meubilair over, terwijl een sportclub hard toe is aan stoelen voor in de kantine. De medewerkers van het bedrijf krijgen in ruil een sportieve clinic bij de sportvereniging.
  • Een stichting heeft vervoer nodig voor het afleveren van ingezamelde interieur bij kwetsbare gezinnen die een nieuwe start moeten maken. Tegenprestatie is een heerlijke interculturele lunch.

Ook uw maatschappelijke betrokkenheid vergroten?

Bedrijven uit alle sectoren zijn welkom, laat ons weten wat u te bieden heeft door vandaag nog aan te melden,
of contact op te nemen voor meer informatie.

Inspiratie andere Beursvloeren

Door heel het land vindt de ene na de andere Beursvloer plaats. Uiteraard kan ook Dordrecht niet achterblijven. Benieuwd hoe zo’n dag er uit ziet? Bekijk hieronder de aftermovies:
Eindhoven https://www.youtube.com/watch?v=GJhHIEoxhBA
Enschede https://www.youtube.com/watch?v=s5DJjKFfcCA
Pijnacker-Nootdorp https://www.youtube.com/watch?v=zQHApW0J6UE
Maastricht en Heuvelland https://www.youtube.com/watch?v=WuSPPZn3K8o

Menu Beursvloer Dordrecht

Deelnemers Beursvloer Dordrecht 2018

Bedrijven en maatschappelijke organisaties die
deelnemen aan de Beursvloer Dordrecht 2018:

Impressie Beursvloer Dordrecht 2017

Deelnemers 2017 aan het woord

Wilt u contact opnemen met Beursvloer Dordrecht?

Mariska Wagner 06 20 63 47 73

info@stichtingmbodordrecht.nl

Op de hoogte blijven? Schrijf u dan in:

De Beursvloer Dordrecht wordt ondersteund door: