Samen werken aan een sterker en socialer dordrecht

Zo’n honderd Dordtse bedrijven, stichtingen, sociaal ondernemers, verenigingen en burgerinitiatieven gingen november vorig jaar met elkaar de beursvloer op. Deze eerste editie leverde maar liefst 133 matches op. Een inspirerende, geslaagde avond waar vraag en aanbod samen kwamen met als doel bij te dragen aan een betere samenleving.

Hoe werkt de Beursvloer?

Tijdens de Beursvloer gaan bedrijven in gesprek met stichtingen, verenigingen en burgerinitiatieven om te ontdekken op welk vlak ze – in ruil voor een tegenprestatie – in de specifieke hulpvraag kunnen voorzien. Dit aanbod kan bestaan uit menskracht, materialen, kennis en/of faciliteiten. Is er een match? Dan wordt deze ‘officieel’ vastgelegd.

Hoe werkt dat in de praktijk?

• Een muziekvereniging heeft lekkage in de repetitieruimte. Een bouwbedrijf komt dit repareren in ruil voor een optreden.
  • Een bedrijf heeft meubilair over, terwijl een sportclub hard toe is aan stoelen voor in de kantine. De medewerkers van het bedrijf krijgen in ruil een sportieve clinic bij de sportvereniging.
  • Een bedrijf levert 10 gebruikte laptops aan een stichting en krijgtin ruil een teamexperience ‘gezelschap voor dementerende ouderen’ met aansluitend een lunch.

Deelnemers aan het woord

In 2017 deden maar liefst zo’n 45 bedrijven en 45 maatschappelijke organisaties mee aan de Beursvloer Dordrecht.We vroegen een drietal deelnemers naar hun ervaring:

Qware ICT
‘Wij zijn zeer positief na de ervaring vorig jaar’, aldus Tim Bassant van Qware ICT. ‘We hebben toen in totaal 4 matches gesloten, waaronder één met de Stichting De Buitenwacht. Een stichting (more…)

Dekkers Van Gerwen
Zo is ook drukkerij Dekkers Van Gerwen dit jaar weer aanwezig. ‘We nemen ook al 6 jaar deel aan de Beursvloer in Den Bosch’, vertelt directeur Harjan (more…)

Ames Autobedrijf
De beursvloer vindt ook dit jaar weer plaats bij Ames Autobedrijf. Op de avond zelf stelt Leen de Koning belangeloos zijn kennis en netwerk ter beschikking. ‘Als ondernemer ken je  (more…)

Deelnemers vorig jaar – vraag en aanbod

Bedrijven en maatschappelijke organisaties die
hebben deelgenomen aan de Beursvloer Dordrecht 2017:

Inspiratie andere Beursvloeren

Door heel het land vindt de ene na de andere Beursvloer plaats. Uiteraard kan ook Dordrecht niet achterblijven. Benieuwd hoe zo’n dag er uit ziet? Bekijk hieronder de aftermovies:
Eindhoven https://www.youtube.com/watch?v=GJhHIEoxhBA
Enschede https://www.youtube.com/watch?v=s5DJjKFfcCA
Pijnacker-Nootdorp https://www.youtube.com/watch?v=zQHApW0J6UE
Maastricht en Heuvelland https://www.youtube.com/watch?v=WuSPPZn3K8o

De Beursvloer wordt mede mogelijk gemaakt door:

Ook uw maatschappelijke betrokkenheid vergroten?

Meld u dan aan voor de Beursvloer Dordrecht op 12 november!

Bedrijven uit alle sectoren zijn welkom, laat ons weten wat
u te bieden heeft door vandaag nog aan te melden,
of contact op te nemen voor meer informatie.

Of kan uw stichting, vereniging of burgerinitiatief wel een steuntje
in de rug gebruiken of simpelweg een duwtje in de goede richting of
heeft u een heel concrete hulpvraag? Meld u dan aan:

Hier vind je een impressie van Beursvloer Dordrecht 2017

Een aantal van de enthousiaste deelnemers die mee hebben gedaan
aan de Beursvloer Dordrecht aan het woord.
Bekijk het onderstaande filmpje.

Wilt u contact opnemen met
Beursvloer Dordrecht?

info@stichtingmbodordrecht.nl